|  |        

Digitaal je auto-ongeval aangeven via Crashform

Het is niet meer nodig dat je bij een auto ongeval met blikschade het Europese aanrijdingsformulier op papier invult.  Wie betrokken is bij een aanrijding kan voor de ongevalsaangifte gebruik maken van de app Crashform. Tot voor kort kon je deze toepassing slechts op één smartphone gebruiken om het ongeval aan te geven. Voortaan kunnen beide partijen elk hun smartphone gebruiken.


Deze app is beschikbaar bij Google play en de App store. Gedaan dus met het invullen van het aanrijdingsformulier, dat vlak na een ongeval voor heel wat stress en paniek zorgt. Het is inderdaad niet evident om de juiste informatie in de juiste vakjes te krijgen.

Daarom raadt Assuralia, de overkoepelende organisatie van de verzekeringsmaatschappijen, de bestuurders van een voertuig aan om de app te installeren. Het is wel belangrijk om de persoonlijke gegevens voorafgaand in te vullen. Toch bieden heel wat verzekeraars op het verzekeringsbewijs (de vroegere ‘groene kaart’) een QR-code aan die je kan scannen. Daarnaast zijn nog een paar persoonlijke gegevens vereist. Die gegevens klaarzetten betekent extra tijdswinst wanneer je een ongeval moet aangeven.

De app leid je stapsgewijze door de aangifte leiden. Je kunt de omstandigheden van het ongeval aanvinken. De ongevalsaangifte via Crashform komt onmiddellijk terecht in je eigen mailbox en in die van je verzekeraar. Ons kantoor ontvangt gelijktijdig een kopie als je ons e-mailadres vermeld hebt.

Als je de app gebruikt zijn de betrokken verzekeraars veel sneller op de hoogte van het ongeval en kan de regeling (expertise, schadebegroting, herstelling,…) een pak sneller gebeuren dan wanneer je gebruik maakt van het klassieke, papieren Europees aangifteformulier.

Je hoeft niet te wachten op een op een ongeval om de app even uit te proberen. De startpagina van de app heeft een demo-knop die de consument toelaat om de toepassing reeds te verkennen. Een aantal FAQ’s verduidelijken ook wat precies de bedoeling is van elke stap bij de digitale aangifte. Zo krijg je alvast wat vertrouwen in het gebruik ervan op het moment dat je als bestuurder bij een aanrijding betrokken bent.

‘Digitaal als het kan, maar fysiek als het moet’

Digitaal waar het kan, maar fysiek en menselijk contact op de eerste plaats als het moet’. Dat is de werkwijze van ons kantoor. De tijd toen alles via ‘fysiek’ contact gebeurde, is voorbij. Vandaag bestaan er al heel wat digitale communicatiemiddelen tussen de klant, de verzekeringsmaatschappijen en ons kantoor die de bereikbaarheid (dag en nacht) en de snelheid bevorderen zonder dat de klant er alleen voor staat. Als makelaar volgen wij van dichtbij het dossier op en zorgen wij er voor dat de juiste schadevergoeding betaald wordt, dat de polisvoorwaarden correct toegepast worden en dat de communicatie met de expert goed verloopt.  Voor klanten, die minder of niet vertrouwd zijn met deze nieuwe technieken, verandert er niets.

Digitaal als het kan’ is een goede zaak. Zeker voor de eenvoudige dossiers en wanneer alles 100% vlekkeloos verloopt. Voor de complexe dossiers is er meer nodig. Daar is advies nodig, daar is persoonlijk contact nodig, daar is begeleiding nodig… en daar ligt juist de toegevoegde waarde van ons kantoor.

Voor meer inlichtingen over Crashform, aarzel niet om met ons kantoor contact op te nemen. 

Bron: Assuralia

 

  • Aangemaakt op .
  • Laatste update op .

R. Van Buggenhoudt & Zonen

R. Van Buggenhoudt & Zonen N.V.
Houba de Strooperlaan, 74 | 1020 Brussel
Terhulpsesteenweg, 150 | 1170 Brussel
FSMA nr 13154 A
KBO 0450.578.856

Contact
Tel: 02/478 49 30
info@vanbuggenhoudt.be
Ma. tot Do. 08:30 – 12:30 / 13:30 - 17:00
Vrijdag 08:30 – 12:30 / 13:30 - 16:30

|  |

Copyright © 2014 Van Buggenhoudt & Fils - Webconcept by Nextmove